čtvrtek 14. září 2017

Šupinová zbroj I

[Abstract - Scale armor
When tired of maille, I keep on working on my scale armor, including link to my older article about its construction.]

Tento příspěvek není o brnířině. Kdysi dávno, před devíti lety, jsem napsal pro server livinghistory.cz článek o výrobě šupinové zbroje, který věřím byl inspirací mnoha výrobcům.

Čas ukázal, že jsem špatně ušil podklad, respektive se plátěná tunika rozpárala v podpaždí a není ji možné opravit. Takže jsem se v létě 2017 pustil do výroby nové:


Jak je možné si povšimnout, dostal jsem se k zásobě větších šupin, než jsem používal původně. Nebylo jich ovšem tolik, aby mi vystačily na celou zbroj. Proto se na nové budou ve spodní části torza střídat řady šupin malých a velkých. Řady malých šupin jsou odpárané z původní zbroje a nově navlečené na řemínek. 

Rozparky budou na boku tak, aby bylo možné utáhnout zbroj opaskem (což je jinak velmi obtížné, protože je nepoddajná). Původně plánovaný rozparek po celé délce na zádech jsem nakonec zavrhnul, protože by zřejmě vedl k nežádoucímu rozevírání v oblasti šíje.

Pevně doufám, že se mi podaří tuhle zbroj dokončit během následujících let :)

Žádné komentáře:

Okomentovat